Onze persoonlijke
aanpak

Inhoud op deze pagina:

Persoonlijk

Individueel traject

Elk hoorprobleem is zo uniek als de persoon die het heeft. Daarom is er ook geen standaard oplossing maar is elke hoortoestelaanpassing maatwerk.
Wij begeleiden u tijdens uw individuele traject in uw zoektocht naar de best mogelijke persoonlijke oplossing. Dit is wat u van ons mag verwachten:

Kennismakingsgesprek

We willen u tijdens een kennismakingsgesprek graag wat beter leren kennen. Wat zijn de problemen waar u in uw dagelijks leven tegenaan loopt? Is dit uw eerste kennismaking met hoortoestellen of bent u er al bekend mee? En wat zijn uw wensen ten aanzien van hoortoestellen? We bespreken onze werkwijze en we doen een screening-hoortest om een eerste indruk te krijgen van de status van uw gehoor. Door een afdruk van uw oren te maken kunnen we de exacte vorm van uw gehoorgang zien en dat is mede bepalend voor de mogelijke oplossing.

Intake met gehooronderzoek

Na de eerste kennismaking volgt een intakegesprek met het bijbehorende gehooronderzoek. We gaan dieper in op uw klachten en bekijken aan de hand van de uitgebreide hoortest hoe het met uw gehoor gesteld is. Als er naast een verminderd gehoor ook sprake is van bijbehorende aandoeningen zoals oorsuizen of regelmatig terugkerende oorontstekingen dan houden we daar rekening mee in de keuze.
Aan het einde van de intake adviseren we u in de voor u best mogelijke oplossing en we bespreken het daarbij behorende financiële plaatje. De eerder gemaakte afdrukken kunnen indien nodig gebruikt worden voor het maken van exact op maat gemaakte oorstukjes of kleine in-het-oor-hoortoestellen.
Als u akkoord bent, gaan we uw hooroplossing en het eventuele maatwerk voor u bestellen.

Aanpassing best mogelijke oplossing

Als de bestelde apparatuur binnen is, gaat u voor het eerst kennismaken met uw nieuwe geluid. De hoortoestellen worden met een aantal metingen exact op uw gehoor afgestemd. U krijgt instructies over het gebruik, we oefenen het uit- en indoen en we bespreken het nodige onderhoud.
U neemt de hoortoestellen mee naar huis en u gaat tijdens de gewenningsperiode zelf in de praktijk ervaren wat ze voor u doen.

Controle

In uw eigen dagelijkse praktijk heeft u ervaren wat hoortoestellen voor u doen en als het goed is, merkt u een duidelijke verbetering in het gehoor. Tijdens de controleafspraak halverwege de gewenningsperiode bespreken we uw ervaringen en kunnen we de toestellen indien nodig nog wat verder “fine-tunen”.
Als u vragen over uw oplossing heeft, beantwoorden we die graag.

Afronding

Aan het einde van de succesvol afgesloten gewenningsperiode is het tijd om het individuele traject af te sluiten. Dit doen we met een verificatiemeting om het resultaat van de hoortoestellen vast te leggen. De hoortoestellen worden nu officieel afgeleverd en nu vindt ook de financiële afwikkeling plaats.
We willen u daarna graag na 3 maanden nog een keer terugzien om de hoortoestellen na te kijken, uw vragen te beantwoorden en eventueel nog wat kleine aanpassingen te maken.

Persoonlijk

Second opinion

Draagt u al een hoortoestel, maar bent u niet tevreden over de prestaties? Wilt u weten of uw huidige hoortoestel wel optimaal is ingesteld? Bij een & al oor bent u van harte welkom voor een second opinion.

Eerst brengt onze audicien met een hoortest uw actuele gehoor in kaart en vervolgens wordt bekeken of uw hoortoestellen de afstellingen hebben die passen bij uw gehoor. Met onze verfijnde apparatuur meten we wat uw hoortoestellen écht doen en waar nodig kunnen we de instellingen aanpassen aan de actuele situatie.

En bent u benieuwd of een nieuw hoortoestel meer voor u kan doen dan uw huidige toestel? Als u na een second opinion alsnog nieuwe hoortoestellen bij ons aanschaft, krijgt u de gemaakte kosten voor de second opinion terug.

Tijdens carnaval is onze winkel gesloten van zaterdag 10 t/m dinsdag 13 februari.